Nu snap ik best dat met alle ge-email, de PTT een beetje duurder zal word voor pakketjes en zo. Die bonussen moeten ergens vandaan komen! Maar meer dan een verdubbeling in prijs vond ik een beetje TE gortig dus stuurde ik een klacht via hun website:
Ik heb zojuist twee doosjes naar Amerika verstuurd - het MOEST priority mail omdat het door een brievenbus past. Honderd gram was het gewicht, ongeveer, en het kostte me over tien euro per doosje!!! We hebben het samen opgezocht: als het NIET door de brievenbus kon passen, kon het als standaard (tot 300 gram gewicht voor rond de vier euro) OF priority (meer dan tien euro) verstuurd worden. Dit is toch de omgekeerde wereld???
Ik ben echt boos dat het zoveel kost om een eenvoudig pakketje naar Amerika te versturen. Het kan gewoon door een brievenbus, waarom moet het zoveel kosten? De volgende keer stuur ik een onhandige pakket, driemaal zo zwaar, om het voor minder dan de helft te laten bezorgen.
Gewoon belachelijk!!
Zo, dacht ik. Even kijken wat hun verhaal is.
Kreeg ik vandaag deze mailtje retour:
Geachte XXXXX XXXXX,
Hartelijk dank voor uw reactie.
U heeft een vraag over de tarieven voor een zending naar Amerika.
Bij het verzenden van brievenbuspost zijn inderdaad de afmetingen van belang, maximaal 38 x 26.5 x 3.2 cm. Helaas kan ik hier niet bepalen of het doosje groter was. Indien de zending binnen de afmetingen valt is alleen Priority verzending mogelijk.
Standaard verzending is alleen mogelijk voor Internationaal Pakket Basis. Hier geldt een minimum afmeting voor van 38 x 26.5 x 3.2 cm.
Ik ga ervan uit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.
Met vriendelijke groet,
XXXXX XXXXX
Namens TNT Post Klantenservice
NB: Het is niet mogelijk om direct op deze e-mail te reageren.
Wilt u toch een reactie geven? U kunt met al uw vragen over onze producten en diensten 24 uur per dag terecht op http://klantenservice-voorthuis.tntpost.nl/selfservice/.
AARRGGHH!!!! Hiervan breekt mijn klomp echt!
Ten eerste gewoon een samenvatting van wat ik in mijn bericht zei.
Geen uitleg.
En dan ook geen mogelijkheid om met "reply" mijn reactie te geven, ik moet naar een priegel website gaan en in een klein blokje mijn reactie gaan schrijven.
Ja, en dat heb ik gedaan ook!
Want nu voel ik me een verontwaardigde pitbull en laat het niet meer los.
Beste XXXXX XXXXX,
Ik begrijp de tarieven die u hier uitlegt, ik snap alleen de logica helemaal niet.
Zo wordt een stuk vreselijk duur als het door een brievenbus kan, en veel goedkoper als het NIET door een brievenbus kan.
Hoe groter, hoe goedkoper... Dat is gewoon de omgekeerde wereld en is niet eerlijk.
En het is ook niet altijd zo geweest want ik stuur al heel lang pakketten naar Amerika. Dit is nieuw.
Dit is een klacht, geen verzoek om uitleg. Ik wil verzoeken dat TNT Post deze situatie in heroverweging neemt, en ook bij een zending van brievenbus afmetingen, de mogelijkheid tot Standaard verzenden geeft.
Als laatste opmerking: U stuurt een mail aan mij -als reactie op een klacht- van een email adres waar ik niet op kan reageren, dat vind ik onbeschoft.
Nu dwingt u mij om op een internet pagina te reageren op uw mail.
Hoogachtend,
XXXXX XXXXX
Ik vind dat ik nog netjes ben gebleven... en nu zien welk voor volgende vorm-brief ze reageren!
Het is om van te janken. Dit noemen ze klantenservice!!!
(en, de mensen in Amerika kunnen voorlopig fluiten naar hun chocolade hagelslag. Ik ben wel goed maar ik ben niet gek!)
Wordt vervolgd...
---------------------------------------------------------------------------------
Eind 2009, een naschrift. Ik heb hierop ook geen bevredigende reactie gehad. Het moet dan maar, ik laat het hierbij. Als klant heb je vandaag de dag niet veel meer in te brengen. Ik heb aan mijn Amerika vrienden laten weten dat ik geen chocoladehagelslag meer zal sturen, ook geen drop meer. Pech gehad. Met een zwakke dollar is import voor hun ook geen optie - ze zullen maar moeten wennen aan een leven zonder.
No comments:
Post a Comment